Den här bloggposten innehåller nötkräm

Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här! Tillsammans räddar vi barns liv.

Ps. Vill du köpa fältprodukterna som räddar barns liv, besök UNICEFs gåvoshop. Du kan välja ett snyggt gåvobevis designat av bland annat Tove Styrke eller Elsa Billgren att ge bort i julklapp.

Filmer

Embedda gärna vår filmer från UNICEF-ambassadören Eva Röses besök på katastroflagret i Köpenhamn. Det lager från vilket våra fältprodukter skickas ut i världen. I den understa filmen pratar Eva om nötkrämen som räddar barns liv.

För att publicera filmen på din blogg klicka på länken högst upp i filmfönstret, välj dela under filmen, välj bädda in och kopiera sedan koden i rutan under. Koden klistrar du in på din blogg/sajt. Det går att anpassa filmens storlek genom att skriva in bredd i rutan anpassad. OBS glöm ej pinga Twingly då du bloggat





Jul 2011
Photobucket


2011-12-05 @ 11:48:11 unicef


Tyck och Tänk
Ditt namn: Amy

jag tycker att om man har råd så ska man verkligen hjälpa till att skänka, men jag tror också på att "charity starts at home" att man måste ta hand om sig själv först. Hade jag haft råd hade jag skänkt något, men du vet likväl som jag att det är svårt när man i stort sett lever på luft. Fin blogg i alla fall. Det är viktigt att man bryr sig och gör det man kan kramar

2011-12-05 @ 18:57:04
URL: http://dawnelydawn.blogspot.com/

Kommentera gärna mina inlägg, ni underbara, men se till att inte skriva saker som kan såra eller spamma eller göra reklam ;)
Kramar Sippa

bloglovin


Ditt Namn:
bli ihågkommen?

E-postadress: (endast för mina ögon)

din blogg/hemsida:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0